راهنمای سامانه ارزیابی خدمات دولت الکترونیک

امروزه ارائه خدمات الکترونیکی با استفاده از فناوری اطلاعات، رمز توسعه پایدار، کمک به برقراری عدالت اجتماعی و افزایش سطح رضایت‌مندی شهروندان می‌باشد. به این منظور، ارزیابی و بررسی خدمات الکترونیکی، به افزایش کیفیت و پیشبرد خدمات و سرویس‌های ارائه شده کمک خواهد‌کرد. سامانه ارزیابی خدمات الکترونیک، در جهت بر‌آوردن این هدف و با ارزیابی مستمر نحوه ارائه خدمات الکترونیکی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، در سال 97 توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران – معاونت دولت الکترونیکی، به بهره-برداری رسیده است. این سامانه بر مبنای ارزیابی توسط عموم و متخصصین پیاده‌سازی شده‌ است. اهداف اصلی سامانه ارزیابی خدمات دولت الکترونیک به اختصار در شکل (1) آورده شده است.

توجه: فایل های راهنمای هر یک از نقش‌ها نیز به طور جداگانه در سامانه ارزیابی خدمات دولت الکترونیک قرار گرفته است. برای اطلاعات بیشتر از شیوه ارزیابی هر نقش به فایل راهنمای آن مراجعه کنید.

ثبت نام در سامانه

برای ثبت نام در سامانه ارزیابی خدمات الکترونیکی کافیست از منوی بالای صفحه درگاه اصلی سامانه، گزینه "ثبت نام" را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه "ثبت نام" به صفحه ای مطابق شکل (3) هدایت خواهید شد. در این صفحه اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و پس از ثبت اطلاعات منتظر تایید راهبر سیستم و فعال شدن حساب کاربری خود بمانید. توجه1: در فیلد "نام کاربری" باید ایمیلی معتبر وارد شود. توجه2: که بدلیل احراز هویت بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه، لازم است کاربر، شماره تلفن همراهی که سند آن بنام خودش می‌باشد را وارد کند. توجه3: در صورتی که نوع کاربری نامشخص را انتخاب کنید، راهبر سیستم، نوع کاربری مناسب را برای شما انتخاب خواهد‌کرد.

ورود به سامانه

با انتخاب گزینه‌ی "ورود" از منوی بالای صفحه درگاه اصلی سامانه، به صفحه‌ای مانند شکل (4) هدایت خواهد شد. با استفاده از نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبور درج شده هنگام ثبت نام می‌توانید وارد سیستم شوید. توجه1: با استفاده از لینک "کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟" در پایین صفحه ورود، امکان بازیابی رمز عبور خود را خواهید داشت. توجه2: چنانچه نام کاربری و رمز عبور ندارید، با کلیک بر روی لینک "تا کنون ثبت نام نکرده ام!" در پایین صفحه ورود یا گزینه "ثبت نام" در صفخه اصلی، اقدام به ثبت نام در سامانه نمایید.

اخبار

اخبار مربوط به دوره‌های مختلف ارزیابی، اطلاعیه‌های مهم در خصوص تاریخ های شروع و پایان، نحوه همکاری در ارزیابی‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌ها از طریق گزینه "اخبار" در صفحه سامانه قابل دسترسی است. همانند شکل (5) به منظور مشاهده متن کامل خبر بر روی عنوان آن کلیک کنید.

منابع قابل دانلود

با مراجعه به گزینه "منابع قابل دانلود" در منوی بالای صفحه اصلی سامانه، به فایل‌های قابل دانلود نظیر گزارش‌های نتایج ارزیابی دوره‌های مختلف، فایل‌های آموزشی در خصوص نحوه انجام ارزیابی و شاخص‌های مورد استفاده در هر دوره دسترسی خواهید داشت. همان طور که در شکل (6) مشاهده می‌کنید با کلیک بر روی عنوان هر فایل، می‌توانید آن را دانلود نمایید.